PPC

Seznam Sklik nabízí nově i retargeting!

Remarketing mám rád. Hodně ho v kampaních na Adwords využívám. Zatím však toto speciální cílení reklamy bylo výsadou jen Google Adwords nebo E-targetu.

Nově (v beta verzi) a pod názvem retargeting, jej nasadil také Seznam ve svém PPC systému Sklik.

Remarketing, retargeting, o co jde?

Remarketing, potažmo retargeting je speciální metoda cílení, kdy nezobrazujete svou reklamu v rámci PPC kampaní široké veřejnosti, ale jen těm uživatelům, kteří ve zvoleném období navštívili váš web.

Celé to funguje na základě sledovacího kódu na webu, který po vstupu na stránku uloží do vašeho počítače na příslušnou dobu (kterou nastaví administrátor kampaně) soubor, tzv. cookies, pomocí něhož vás identifikuje a poté vám systém na všech webech, kde je reklamní systém nasazen, zobrazuje příslušnou reklamu.

Tento způsob cílení je dobrý pro eshopy, ale stejně tak dobře se dá využít i pro služby a smyslem je, že obecně zkracuje nebo měl by zkracovat, konverzní cyklus návštěvníka.

Co si pod tím představit? V každém oboru je nákupní cyklus různě dlouhý, někdy je to jeden den, někdy měsíc, někdy déle. Je to doba od prvního vstupu na web až po uskutečnění objednávky. A právě v oborech, kde je nákupní cyklus dlouhý (cestovní ruch, autosalóny, nemovitosti, …), se dá remarketing / retargeting dobře využít, protože jakmile jednou návštěvníka tzv. chytíte, budete mu po určitou dobu zobrazovat svou reklamu … a to téměř všude:-)

Jak funguje Sklik Retargeting

Tento týden jsem začal beta verzi Sklik Retargeting –u testovat.

Obecné nastavení, resp. logika,  je téměř totožná jako v Adwords. Tedy vygenerujete si kód, který vložíte do webu (webů) a začnete vytvářet uživatelské seznamy, které cílíte buďto pomocí  měřícího kódu nebo pomocí URL a tyto seznamy můžete mezi sebou různě kombinovat.

Založíte si kampaň a v detailu sestavy k ní přiřadíte retargeting seznam.  A to je celé.

retargeting od Seznamu

 

Uvidíme, jaké výsledky bude třeba v porovnání s Adwords, Sklik Retargeting mít.

Obecné zásady retargetingu

Pokud vytváříte retargetingovou (remarketingovou) kampaň, měli byste vědět, že bannerová kampaň by neměla být stejná s tou klasicky cílenou kampaní. Remarketingová kreativa by měla jasně vyzývat k akci právě na základě toho, že návštěvník již na webu byl a tedy jej zná.

Zkuste vymyslet nějaký chytlavý slogan s časově omezenou nabídkou, nabídkou slevy nebo určité výhody, kterou získá jen “ten jediný uživatel” v kombinaci s výrazným call-to-action prvkem (tlačítko, výzva k telefonátu, …).

Pozornost ale věnujte také nastavení seznamů uživatelů a to nejen jejich délce, ale různým kombinacím.

Např. nemělo by smysl zobrazovat retargetingovou kampaň těm uživatelům, kteří si zboží již objednali. To by bylo spíše kontraproduktivní a proto je nutné takové uživatele ze seznamu vyloučit.

Co se délky platnosti seznamů týče, platí to samé. Pokud máte zboží, službu, kde je objednací kolorit (délka konverzního cyklu) 3 dny, zobrazovat uživatelům bannery 30 dní by se také mohlo negativně odrazit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>