Adwords, online marketing, PPC

Remarketing: skvělý způsob, jak udělat ze ztraceného návštěvníka zákazníka

Určitě se každý den setkáváte s pojmem marketing, setkali jste se ale již s pojmem a oborem remarketing? Ne? Tak si tento pojem trochu blíže rozebereme.

Remarketing je poměrně nová funkce v rámci reklamního PPC (pey-per-click, platba za proklik) systému Google Adwords.  Ten je založen na principu zobrazování vaší reklamy uživatelům, který hledají nějaký výraz na vyhledávači Google formou textové reklamy nebo grafického banneru na partnerských webech v rámci reklamní sítě Google Adsense.

Principem a motivem pro využívání Google Adwords je získávání nových návštěvníků na Váš web.

Remarketing v rámci Adwords se však soustředí na přetavení ztraceného návštěvníka Vašeho webu v zákazníka.

Jak funguje remarketing?

Remarketing funguje jednoduchým způsobem. Vy jakožto majitel webu si dáte za cíl, že chcete podpořit prodej nějakého výrobku nebo celého segmentu. Na web sice zákazníci chodí, ale jen malé procento jich skutečně nakoupí. Ti ostatní odcházejí z různých důvodů a právě tyto návštěvníky můžete díky remarketingu znovu získat, aby nakoupili.

Celý systém funguje tak, že si z Google Adwords z remarketingové kampaně vygenerujete javascript kód, který vložíte do příslušné sekce, kterou chcete podpořit. V Adwords, ještě před vygenerováním kódu nastavíte, že chcete oslovit uživatele, kteří prohlíželi část webu, která má v URL nějaký parametr např. sekci www.url.cz/tablety-google/ (zjednodušeně řečeno, v nastavení si můžete navolit různé parametry shody, tedy např. = tablety-google… .

Příklad:

Jedná se tedy o uživatele se zájmem o tablety od Google. Vytvoříte si reklamu (textovou nebo grafickou), kterou poté do této kampaně na Adwords nahrajete a reklama s motivem tabletů Google se bude zobrazovat napříč internetem a partnerskou sítí Google Adsense právě těm uživatelům Vašeho webu, kteří již Váš web navštívili a prohlíželi sekci o tabletech Google. A protože Vaše reklama bude zaměřena jen na tablety Google, budete tak mít mnohem větší šanci návštěvníka získat a to z důvodu:

návštěvník již na Vašem webu byl, zní jej, návštěvník se díval na tablety Google, návštěvník vidí napříč internetem Vaši reklamu na tablety Google.

Těchto remarketingových kódů si můžete vygenerovat více podle primárního cílení, takže můžete zvlášť oslovit zájemce o tablet Google a zájemce o tablet Samsung.

Princip

Princip fungování remarketingových kampaní spočívá v tom, že ve Vaší stránce je vložen javascript kód pro remarketing, který po vstupu uživatele na stránku vygeneruje tzv. cookies soubor a uloží jej do počítače návštěvníka. V Adwords si pak nastavíte, jak dlouho se má tento identifikační soubor uchovat (standard je 30 dní) a pak je již práce na Google, kdy pohyb návštěvníka s uloženým identifikačním souborem je anonymně sledován v rámci reklamní sítě Google tak, aby mu mohla být zobrazena ta správná remarketingová reklama:-)

Skvělým příkladem takovéto remarketingové kampaně může být např. kampaň portálu hodinky.cz, kde jsem si prohlížel hodinky zn. Festina a po celém internetu nyní nevidím jinou reklamu, než na Festiny.

 

 

3 thoughts on “Remarketing: skvělý způsob, jak udělat ze ztraceného návštěvníka zákazníka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>