knihy

Dočteno: Dotek Midase od dua Trump & Kiyosaki

Pokud sledujete můj blog pravidelně, asi jste si všimli, že rád čtu a mezi oblíbené autory řadím na první místo autora Donalda Trumpa. Minulý týden jsem dočetl další z jeho báječných knih a tato, o které je dnes řeč, je o to báječnější a vyjímečnější, že spoluautor Donalda nebyl nikdo jiný, než Robert Kiyosaki. Jedná se o knihu s názvem Dotek Midase a mohu ji vřele doporučit všem zájemcům o knihy obou autorů i o zájemce o oblast podnikání a osobnostního rozvoje.

Kniha se věnuje pěti základním podnikatelským dovednostem, nebo přesněji řečeno povahovým rysům, které nesmí chybět žádnému velkému podnikateli. Dotek Midase je zde definován a přirovnán k pěti prstům na ruce, přičemž kniha začíná popisem palce, jakožto opory ruky. Ten představuje rys zvaný síla charakteru, další kapitolou je ukazováček znázorňující koncentraci, prostředníček definující obchodní značku (mj. velmi dobrá a čtivá kapitola), prsteníček popisuje vztahy jako klíč k úspěchu v podnikání a poslední kapitolou je malíček, který znázorňuje ty malé věci, detaily, které jsou ale velmi důležité a není radno je přehlížet.

Osobně mi je bližší styl psaní Donalda Trumpa než Roberta Kiyosakiho, rozdíl mezi jednotlivými slohy je zde velmi patrný. Vždy každou kapitolu začíná vyprávět Robert a Trump na ni pak navazuje a vypráví svou verzi příběhu. Nicméně porovnání Robert x Donald pro mě vede Donald a to z důvodu jeho strhujícího vypravěčského umění  styl psaní Kiyosakiho je pro mě dost roztahaný, hodně se vrací do dětství a nevím proč, ale při jeho četbě mi myšlenky prostě ulétávají, kdežto když čtu část od Trumpa, hltám každé slovo. Trump obecně mluví naprosto k věci, stručně, rychle a bez servítek. Každou myšlenku doloží reálným příběhem z jeho dlouholeté praxe, dokáže nenafoukaně vyprávět o tom, jak kupoval mrakodrapy, jak je stavěl, jak vyjednával s městem a jak provedl nákup stavby na Wall Street téměř bez peněz.

Nicméně udělal jsem si pár poznámek, které mě v průběhu četby knihy Dotek Midase zaujaly a zde jsou:

– síla Oprah: Kiyosaki přiznává, že pozvánka do talkshow Oprah mu změnila život, díky vystoupení v jejím pořadu prodal přes 22 miliónů výtisků své knihy Chudý táta, bohatý táta

– ze 100 kontaktů vyjde 10 záchytných bodů (lidí, kteří mohou být prospěšní) a z nich se stane investorem vašeho businessu jen 1!

– postav se ke svým chybám čelem a přiznej si je, chyby jsou vaše cesta k doteku Midase

– “Pokud je duše podnikatele nečestná a nepoctivá a jediný jeho zájem spočívá v zisku a penězích, bez upřímného zájmu o klienta, tak byznys takového podnikatele nikdy nepřeroste v osobní vztah a zůstane pouze obchodní transakcí. A transakce je pouhým zbožím.” Kiyosaki

– Podnikatelé se většinou soustředí na vybudování businessu, ale jen málo je takových, kteří budují svou značku. Obchodní jméno = všechno!

– problémem podnikatelů z kvadrantu S (soukromník, OSVČ) je to, že se soustředí jen na svůj obor, ale nemají přehled o spoustě jiných věcí, které jsou třeba k řízení většího projektu/businessu. A to je rozdíl mezi lidmi z kvadrantu S a kvadrantu B (business) a I (investor) -> je třeba se učit obchod, vědět z každého něco, aby člověk uměl mluvit s lidmi z různých odvětví jejich jazykem

– oba dva v knize radí Staňte se celoživotním studentem obchodu a budete úspěšnější než většina podnikatelů

– Nepracujte pro peníze, ale pro aktiva -> toto je ostatně základní myšlenka knihy Bohatý táta, chudý táta a velmi ji zdůrazňuje i Trump v každé z jeho knih. Člověk musí svou práci milovat a dělat ji špičkově, aby něčeho dosáhl a ne pracovat pro peníze.

– Myslete ve velkém

Myšlenek v této knize je celá spousta, ale ne všechny jsem si poznačil. Tuto knihu hodnotím velmi vysoko a měl by si ji pozorně přečíst každý, kdo již podniká v sektoru S nebo se podnikat chystá (tedy je v sektoru Z, zaměstnanec). Pomůže mu ujasnit si plno věcí na co je dobré se při podnikání soustředit.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>