Slíbil jsem další malou případovku na organický nárust engagementu díky změně komunikačního modelu, tak tady je.
Tentokrát se jedná o stránku propagující lehké alkoholické nápoje, téma, které jsem vždy chtěl dělat. Některá témata jsou na kontinuální komunikaci velmi těžká, ale vína a alkohol je pro mě drem job, protože tohle téma je tak široké, že se do něj vějde kreativní promo výrobků samotných, stejně tak jako edukace nad jejich výrobou, fotky z teambuildingu, rady sommeliéra, různá zažitá klišé a tak pořád dokola. Navíc jazyk kolem vín je velmi košatý, takže se komunikací dá opravdu vyhrát.
Zde jsem celou komunikaci vč. podpůrných Facebook ADS přebíral od října. Předtím si profil vedl klient sám, ale díky jeho časové vytíženosti nebylo možné v interní správě dále pokračovat.
Schéma komunikace na Facebooku je základem
Zde jsem nasadil jednoduché komunikační schéma: pondělí jedeme zajímavosti/citáty ze světa vín (absolutně nejpopulárnější komunikační téma, které je schopno nasbírat organicky desítky lajků a sdílení za pár hodin), v úterý jedeme jeden z článků na blogu, čímž podporujeme i webový traffic a dáváme najevo, že nejsme jen prodejci, ale máme za sebou odbornost i sommeliéry. Čtvrtek komunikujeme jedno nebo více vín jako Tip sommeliéra na víkend. Prostě některé víno okoštujeme a dojmy dáme online vč. pěkné a líbivé koláže (např. láhev vína na dřevěném pozadí, z něhož vykvétají lístečky, …) a poslední komunikační den, někdy pátek, někdy sobota prezentujeme nějakou vinnou zajímavost. V poslední době třeba vinné omyly, což je seriál o klišé, které mají lidé ve spojení s vínem zažité nebo autentické fotky z prodejny, která je ve stylu vinného sklípku.
Díky těmto seriálům, změně rétoriky, kterou k fanouškům mluvím + naprosté změně grafiky (zjednodušení + sjednocení), došlo k výraznému navýšení zapojení fanoušků do komunikace, kdy v září byl součet denního engagementu 323, zatímco v listopadu už 1204, nárust tedy 4x za dva měsíce. Stejně tak dramatický je i nárust počtu unikátních oslovených lidí, ze zářiových 3tis. na listopadových 15 tis. A i když mě v komunikaci na sociálních sítích zajímá hlavně interakce fanoušků a podpora brandu a jeho hodnot, komunikace se pozitivně odrazila i na konverzním poměru z kanálu Facebook, přičemž v září to bylo něco přes 3% a v prosinci přes 10%.
září (před správou) | říjen 2015 (se správou) | listopad 2015 (se správou) | |
počet fans | 960 | 1.148 | 1.403 |
Daily Page Engaged Users | 323 | 708 | 1.204 |
Daily Total Reach | 15.041 | 17.521 | 29.981 |
Daily Organic Reach | 3.112 | 7.852 | 15.356 |
Daily Organic impressions | 7.922 | 17.943 | 30.829 |
Daily Organic Reach of Page posts | 2.882 | 5.922 | 12.628 |
Konverzní poměr z FB | 3,57% | 0 | 5% (+prosinec 10,7%) |