online marketing, práce

Zjistěte, kam vám na webu lidé klikají

Dnešní článek nebude moc dlouhý, zato si myslím, že vám může dosti pomoci. Tedy především těm, kteří spravují svůj web nebo web někomu cizímu a chcete jej posunout dále.

Určitě používáte známe analytické programy typu Google Analytics nebo Toplist, ale co třeba heat mapy?

Teplotní mapy nebo-li heat mapy

Pomocí teplotních map můžete jednoduše zjistit, kam vám na webu lidé klikají. Jasně, kam lidé klikají lze zjistit i z Analytics, ale ne tak přesně jako pomocí heat map. Zatímco v Analytics najdete jakousi statistiku kliknutí, problémem může být, že monitorujete jen kliknutí na odkazy, ale ne již na neaktivní místa. Tedy pomocí teplotních map zjistíte, kam vám uživatelé klikají, ale vy přitom na tomto místě nemáte vůbec odkaz. Nebo můžete vizuálně velmi snadno ověřit, který z bannerů více láká ke kliknutí, apod.

Velmi vhodným je tento nástroj např. při redesignu webu, přičemž můžete web logicky poskládat dle “klikacích” referencí uživatelů.

Click heat, nástroj teplotních map zdarma

Jádrem tohoto článku není ani tak samotné vysvětlování toho, jak teplotní heat mapy fungují, ale spíše dát tip na jednoduché teplotní mapy, které jsou zdarma. Já osobně používám ClickHeat. Ty možná nejsou tak sofistikované jako třeba český nástroj MyX, za to jsou zdarma a jejich instalace je velmi jednoduchá. Ve zkratce prostě nahrajete obsah zipu do libovolného adresáře na ftp a spustíte konfiguraci, která se sestává z pár úkonů a jejich výstupem je pak vygenerování javascript kódu, který umístíte na stránku, kterou chcete sledovat.

Click Heat teplotní mapy v praxi