online marketing, práce, social media

Zářiový newsletter: Jak vést komunikaci v sociálních sítích

V létě jsem se rozhodl zasílat svým klientům takové edukativní emaily, které by jim měly pomoci se více orientovat v online marketingu a začal jsem hned s komunikací na sociálních sítích.  První info mail zveřejňuji i zde, další NL bude na téma SEO. Pokud Vás to zaujalo, budu rád, když mi napíšete. A nyní již jak na sociální sítě ve zkratce.

 

Vážení obchodní přátelé,

dovoluji si Vám zaslat v pořadí první newsletter zaměřený na online marketing, kde bych chtěl směrem ke svým významným klientům šířit osvětu, jak účinně a levně propagovat svou firmu nebo podnikání na internetu. Tyto informační e-maily mám v plánu zasílat 1x za měsíc, proto věřím, že Vás nebudou příliš obtěžovat a doufám, že Vám přinesou i trochu užitku:-)

Dnešní infomail jsem se rozhodl krátce zaměřit na to, na sociální sítě, především pak na v ČR nejrozšířenější Facebook, maličko si povíme i o TwitteruGoogle plus a v neposlední řadě o You Tube.

Začněme You tube, asi si říkáte, že You tube je spíše platforma na sdílení video a foto obsahu, což je pravda, ale marketing se zde dá dělat poměrně snadno a zdarma. Výhodou je, že video- resp. vizuální obsah je více úspěšnější než obsah čistě textový, proto se Vaše promo-videa na You tube budou šířit více virálně. Jak na to? Je to snadné, založte si účet a vlastní Youtube channel, který lze pěkně personalizovat, měnit pozadí, barevnost fontů, apod. Přidávejte zde videa a zadejte cílení dle klíčových slov a oboru, umisťujte videa i na Facebook nebo na web a získáte tak min. pár tisíc shlédnutí a tím tedy i pár tisíc nových potenciálních klientů. Že nemáte videa? Nevadí, udělejte si je z fotek pomocí některého z foto-video editorů.
Takovým příkladem Youtube channel, který pro klienta provozuji můžete shlédnout zde.

Sociální sítě jsou v ČR velmi oblíbené, nejoblíbenější sítí je u nás Facebook, který využívá něco přes 3,5 mio českých uživatelů. Jistě máte na Facebooku profil, firmu ale můžete propagovat i speciální Facebook stránkou, věděli jste to? Získáte pak zajímavou url adresu (např. www.facebook.com/ostravskyveletrhhracek, ale především mocný nástroj, jak komunikovat svou firmu či produkty. Na FB stránce lze měnit dle svého uvážení logo, hlavní obrázek a základní informace o firmě.
Možná máte i svou FB stránku, ale nevíte, jak vést komunikaci směrem ke klientům a jak přirozeně fanoušky získávat. Pamatujte, počet fanošků neznamená vůbec nic, není to žádná známka úspěšnosti stránky. Fanoušky si lze dnes snadno koupit, toto však vlbec nedoporučuji. Zaprvé ve většině případů kupujete tzv. mrtvé duše a za druhé v nedávné době se Facebook rozhodl tyto mrtvé duše mazat. S fanoušky aktivně komunikujte, doporučuji 2x-3x týdně, ale pozor. Na FB nekomunikujte klasickým obchodním stylem, fanoušci se chodí na Facebook bavit, ne konzumovat reklamu! Pokud dostanete od fanouška palec nahoru, přirozeně se tak šíří povědomí o Vaší značce k dalším přátelům tohoto fanouška, tak proč si o tzv. like neřící?
Rovněž nezapomínejte na to, že nejdůležitější je komunikace, proto komunikujte s každým, kdo Vám položí dotaz, i když je negativní. Smazaný negativní feed může mít fatální následky.
Snažte se také dávat ke každému vzkazu obrázek nebo video, uvidíte, že úspěch se dostaví. A také nezapomeňte propojit svou FB page přes sociální pluginy do svého webu!

A jak jsou na tom sítě jako Twitter nebo G+? Obecně v ČR příliš rozšířeny nejsou, Twitter využívá v ČR dle dohadů cca 100 tis. uživatelů, přičemž ti jsou především z řad marketérů a profesionálů. A Google plus se dle mého názoru celosvětově potýká s nezájmem, avšak dá se říci, že tato síť je vhodná např. pro IT obory, apod.

Rádi byste vstoupili pro své podnikání využili Facebook? Rád Vám poradím,můžete mě kontaktovat. Chcete se dozvědět více o komunikaci na Facebooku? Navštivte www.fbpropagace.cz .

Úspěšný den Vám přeje…

Jiří Kratochvíl
www.jiri-kratochvil.cz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>