A je to za námi. Včera proběhla první ze série přednášek na téma online marketingu inhouse ve spolupráci s coworkingem VIVA Ostrava. Přednášky mají za cíl seznámit laiky a neodbornou veřejnost přívětivou a ne příliš technickou formou s tím, jakým způsobem se mohou v rámci online světa zviditelnit.
Řada firem investuje do nesmyslných a ve výsledku nákladných forem propagace, které jim nic nepřinesou. Již se ale nevěnují obsahu webu, poslední zprávu, kterou mají uvedenou na webu je z doby pět let nazpět. To je chyba, přitom to nestojí víc než čas a práci.
Jako první přednášku jsme zařadili ten absolutní základ, tedy budování vlastního webu, resp. posilování webu ve výsledcích hledání z pohledu obsahu. Cílem bylo seznámit a inspirovat publikum (složené celkem z 11 posluchačů) s problematikou optimalizace webových stránek přes obsah, vysvětlení základních vztahů a terminologie přes inspiraci pro psaní obsahu, který uživatele skutečně hledají z Google Analytics, různých statistik z Google nebo Seznamu přes nástroje v Adwords. Hlavním sdělením přednášky mělo být především to, že webu je třeba se v první řadě věnovat na úrovni obsahu a tomu dát veškerou prioritu, nespoléhat se na jednorázové optimalizace, webové i jiné SEO analýzy, ale psát, psát a publikovat:-) Přece jen, kde nic není, ani smrt nebere a to platí i u webů…
Další přednáška z tohoto cyklu (Od webu po nákup online kampaně) se bude konat 20. března opět ve VIVA Ostrava. Téma bude email marketing, především zaměřeno na praktické využití (nástroje, měření, styl, …).
Pro koho jsou přednášky určeny? Přednášky jsou koncipovány pro laiky v oboru nebo pro lidi, kteří jsou nuceni s webem a online marketingem pracovat, ale není to jejich hlavní živobytí, prostě to řešit musí, ale jejich práce je úplně něco jiného (typicky asistentka, která dostala přidělen firemní Facebook, protože tam má profil, …).
Délka přednášky 60-90 min.