content marketing, LinkedIn, networking, online marketing, podnikání, rozhovor, social media

Rozhovor s manažerkou salonu Bernhardt, Marií Kadlecovou, o zapojení Linkedin do obchodní strategie

Marie Kadlecová mě zaujala na Linkedin na první pohled, nejen profilovou fotkou, ale i způsobem, jakým Linkedin využívá. Poslala mi pozvánku “do své sítě” a protože když si mě někdo přidá jen tak, většinou se zeptám, zda se známe.

Marie hbitě odpověděla a brilantně skloubila odpověď na mou otázku i promo svých produktů. A tak to má vypadat. Málo firem umí s Linkedin pracovat, snad i proto, že Linkedin je síť, kde největší váhu v komunikaci nemá samotná firemní stránka, ale zaměstnanci firmy.

Ti na Linkedin svou profesionalitou mohou šířit brand zaměstnavatele dále a šířit i důležitá sdělení v rámci Linkedin a podnikání firmy. Prostě zaměstnanec = ambasador.

Linkedin fotbálek

A protože Marie Kadlecová pracuje jako manažerka salónu oděvní firmy Bernhardt, napadlo mě jí krátce vyzpovídat na téma Linkedin & obchod:

 

Dobrý den Marie, co vlastně děláte, v čem spočívá vaše práce?

[Marie Kadlecová] Dobrý den,
vedu zakázkové krejčovství, Salon Bernhardt, který najdete v Pasáži Černá Růže na Příkopě. Mám zodpovědnost za chod pobočky, ale celkově i za Český a Slovenský trh. Naše společnost je totiž výrobní, máme továrnu v Prostějově, pracujeme na základech OP (Oděvní podnik) Prostějov. Neprodáváme pouze pod brandem Bernhardt, ale šijeme hlavně pod značkami partnerů, díky tomu oblékáme například Bondovky Spectr a starší, Dánského Prince, Louise Hamiltona  F1, hodně hollywoodských hvězd a podobně.

 

Pracujete v oboru fashion, v oblasti pánské módy, což je poslední dobou dost konkurenční obor. Jak to vidíte vy a jaké nástroje prodeje nejvíce využíváte?

[Marie Kadlecová]  V České Republice a hlavně v Praze k dnešnímu dni existuje 21 konkurenčních salónů, zabývajících se stejným oborem. Některé navíc šijí na našich výrobních kapacitách v Prostějově, takže disponují stejným produktem. Z toho důvodu pak vítězí nejlepší servis a péče o zákazníky, na co já kladu největší důraz! O klienty je velký boj, proto působím i na poli korporátním, máme kontrakty s bankami, finančními skupinami, ale oblékáme i hotely, menší aerolinky, autodealerství a podobně. Dokonce působíme i ve státním sektoru, kde oblékáme některá ministerstva. Díky tomu nám přijde množství klientů, kteří si vyzkouší produkt v práci a poté ho chtějí i soukromě. Dříve jsme klienty získávali nejvíce formou akvizice, tedy cílenými maily a telefonáty. Vzhledem k tomu, že tuto techniku používají firmy ve všech oborech, není již tato forma žádoucí, protože potenciální klienty otravuje. 
LinkedIn je proto skvělý nástroj jak dát o sobě nenásilně vědět.

Je pro vás Linkedin klíčovým nástrojem pro oslovení, stěžejnějším než třeba klasický telefon nebo email. Ale jak na to jdete? Máte ověřený postup? Resp. když někoho oslovíte, jakou máte úspěšnost z tohoto kanálu?

[Marie Kadlecová]  Ověřený postup je, ale já ho z časových důvodů nepoužívám. Je třeba každého vytipovaného klienta oslovit a nabídnout služby. Řekla bych, že úspěšnost je z oslovených 70ti lidí tři, kteří zareagují nazpět. Já na LinkedInu, ale pouze publikuji. Jelikož píšeme blog na našich stránkách www.oblekypraha.cz, mám mimo jiné i díky tomu obsah, který lidi zajímá, představuje a ukazuje naše produkty. Snažím se i o vtipný obsah, například vtipná videa s finalisty soutěže Muž Roku, které oblékáme, nebo fotka ze salonu s Pokémonem. Je třeba reagovat na politickou i sociální situaci a umět ji přetvořit na spojovací článek mezi Vámi a klientem.

A když jste na Linkedin tak aktivní, využíváte nebo zkusila jste někdy Linkedin Premium účet? Proč ano, proč ne?

[Marie Kadlecová]  Účet LinkedIn Premium jsem zkoušela, ale nemyslím si, že by byl v mojí profesi třeba. Je to můj subjektivní názor a třeba byste mě poučil o opaku 🙂

 

Používáte Linkedin i pro svůj osobní branding? A jak? (články, posty na zdi, skupiny, …)

[Marie Kadlecová]  Osobní branding. Zastupuji firmu Bernhardt, ale náš business je založen hlavně na osobních kontaktech a vazbách. Právě z toho důvodu jsem si vybrala společnost s nejlepším produktem na trhu a já jsem pyšná na to, že je s ní moje tvář intenzivně spojována. Klient nejde za značkou, ale za mnou a za mým doporučením, proto bych si ho nedovolila zklamat!

 

Podle čeho na Linkedin cílíte? Jak vybíráte potenciální zákazníky a jak je hledáte?

[Marie Kadlecová]  Na LinkedInu cílím celkem jednoduše, dle profese potenciálního klienta a rovněž i podle jeho profilové fotografie. Nespecializujeme se pouze na muže, ale šijeme i pro dámy.

Jestli tedy potřebujete poradit v oblasti oblékání, obraťte se právě na Marii a když si budete chtít prohloubit své znalosti z Linkedin, zkuste zavolat zase mě🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *